top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תben akavia

דווקא עכשיו: קבלו 5 סיבות מעולות למה כולם רוצים להתחיל לגלוש ומהר

עודכן: 2 בנוב׳ 2021


גלישת גלים היא כבר מזמן לא רק נחלת האמיצים והחזקים, והיום ענף הגלישה פתוח לכולם בלי יוצא מן הכלל וזאת בזכות ציוד מותאם למתחילים, שיטות הדרכה מקצועיות ותנאי הים בישראל שמאפשרים למידה הדרגתית ובטוחה. ועכשיו, כשכולנו יצאנו מבידוד לאחר תקופה ארוכה, תקופה שלא ראינו הרבה שמש ומרחבים פתוחים, נדמה שהרצון לגלוש חזק מתמיד, ובצדק. הנה 5 סיבות מעולות להתחיל לגלוש עכשיו:




1. סכנת הידבקות בנגיף הקורונה נמוכה משמעותית, וזאת בשל העובדה שגלישת גלים מתבצעת בים, בשטח פתוח, כל גל שנשבר עלינו שוטף אותנו טוב-טוב. רמת צפיפות האנשים נמוכה מאוד וזאת לא רק בשל הנחיות משרד הבריאות אלא פשוט כי גולשים נמצאים במרחק אחד מהשני כדי לא להתנגש ולא להפריע אחד לשני, זהו הספורט היחידני ללא מגע האידיאלי! בשביל להגיע לים אין צורך לשהות במקום סגור ואפשר להגיע חופשי ברכב או אופניים, להיכנס לים ושמסיימים את הסשן אפשר מיד לחזור הביתה.


2. גלישה זה בריאות – לא רק לגוף, אלא גם לנפש. זוכרים, בתור ילדים, את התחושה של לרוץ בפארק או בשדה פתוח, להרגיש את הרוח בשיער ופשוט להיות מאושרים? שהייה במרחבים פתוחים ונשימה של אוויר נקי וצלול עוזרת להפחית לחצים, לשפר מצבי רוח ולהפיג עייפות. דבר נוסף, הויטמין D, זוכרים אותו? הויטמין הכל כך חשוב הזה שיעזור לנו נגד הקורונה? אז הגוף מקבל אותו ומייצר אותו שהוא חשוף לשמש בזמן הגלישה. ויטמין D חינוי לעצמות חזקות, מכיוון שהוא מווסת את כמות הסידן והזרחן בדם, לגברים הוא מועיל לשמירה על ייצור זרע תקין ולנשים הוא מועיל למניעה של בריחת סידן. חוסר בויטמין D יכול להוביל לאנרגיה נמוכה, עייפות ומצבי רוח. בנוסף, לחתור נגד הגלים, זאת לא משימה פשוטה בכלל ונדרש לכך כושר, עיסוק קבוע בגלישה גורם לשריר הלב וכלי הדם לשאוב חזק תוך שימוש בשרירי הכתפיים, הידיים, הגב והישבן. כשאתה מאמן את הגוף שלך לעצור את הנשימה זה יכול לעזור בהורדת לחץ דם וקצב פעימות הלב במנוחה מה שמוריד את הסיכוי להתקפי לב ומחלות נוספות. קורס גלישה הוא דרך נהדרת להוסיף מנה גדולה של בריאות לחייכם.



3. שיפור מצב הרוח – מי מאיתנו לא חווה בתקופה האחרונה תחושות של דאגה או לחץ, אפילו התקף חרדה, שלא לדבר על מצב רוח כללי ירוד. כולנו זקוקים עכשיו לניצחון ולכזה שיישאר איתנו כל השבוע וזה בדיוק מה שגלישה יודעת לעשות, גלישה היא השילוב המושלם של אתגר וסיפוק, ובדיוק ברגע שתרגישו שאתם לא מספיק טובים ואולי הספורט הזה לא בשבילכם, אתם תתפסו את הגל הכי טוב של היום, תרכבו עליו כמו על דרקון ותחווה את התחושה שאין שנייה לה – ניצחון! ניצחתי את הים, את הגלים ואפילו את עצמי – סיפוק אדיר שיישאר איתכם לפחות למשך שבוע!


4. זה ספורט זול – הכול כמובן יחסי, ובתחילת הדרך תצטרכו להוציא כסף על קורס גלישה וגלשן סופט משלכם אבל ברגע שתהיה עצמאים בשטח, כל יציאה לים תסתכם בשקלים בודדים – דלק, חנייה, קרם הגנה וקצת נישנושים כי יוצאים מאוד רעבים מהים. קורס גלישה מאוד מומלץ ויספק לכם המון ידע וניסיון בסיסי במים. תוכלו להיות גולשים עצמאים תוך זמן קצר יחסית. מחיר של קורס גלישה של חמישה מפגשים מתחיל אצלנו ב 770 שקלים. קורס כזה יחסוך לכם בטווח הארוך הרבה כסף שכן לא תבזבזו זמן יקר והמון נסיעות לחוף ולא תבזבזו אותו על ניסיונות כושלים לבחירת ציוד לא מתאים. גלשני סופט מומלצים למתחילים והם מתחילים בערך החל ממחיר של 600-700 שקלים ויכולים גם להגיע ל 2000, הכול תלוי במותג, איכות ובתקציב שלכם. גלשן זול בהתחלה זה לא אומר דווקא שהוא לא טוב.


5. הקיץ כבר כאן – טמפרטורת המים 22 מעלות בזמן כתיבת שורות אלו ובכל יום שעובר הים מתחמם יותר. תקופה הקיץ היא התקופה המושלמת להתחיל ללמוד לגלוש, גובה הגלים הממוצע בקיץ הינו אידיאלי ללימודים בקורס גלישה, המים יגיעו ל 30 מעלות וירגישו בדיוק כמו מה שצריך ביום קיץ חם. בזמן שכולם מבלים ומצטופפים בחוף – אתם תשלטו על הממלכה הקטנה שלכם בתוך המים על הגלשן בלי צורך בשום דבר אחר.




כבר אמרנו את זה – הטבע האדיר שנמצא כאן בחוץ הוא מתחם הספורט האידיאלי עבורנו ולהיות שם בחוץ ולעשות את מה שאתם אוהבים זה סיפוק אישי ענק. גלישת גלים היא פעילות כזאת שמציעה יתרונות פיזיים רבים בכמה מהתפאורות המרהיבות ביותר על כדור הארץ, היתרונות בגלישה הם אינסופיים לכאורה. אז אם זה נראה לכם מעניין, לא שווה לחכות – תתחילו לגלוש ועכשיו!



 

ועוד לא דיברנו על שיעור סאפ זוגי, שזאת מתנה נהדרת לבן \ בת הזוג! או שיעור סאפ בשביל עצמכם !

473 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page