top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תben akavia

6 דרכים איך לשמור על חום הגוף בזמן גלישת גלים בחורף

עודכן: 2 בנוב׳ 2021


אין מה לעשות, הגלים הכי טובים הם בחורף כשהמים מגיעים לטמפרטורה של 16 מעלות, הרוח ל-50 קמ”ש ויותר והטמפרטורה בחוץ 15 מעלות – זה ללא ספק קר! כשקר לנו קשה לנו לתפקד ולהיות גולשים טובים ולכן קיים חלון זמן שבסופו כבר יהיה לנו קר מידי ונצא מהמים לכוס תה חם , כל גולש וחלון הזמן שלו. לפניכם מספר טיפים שיאריכו את חלון הזמן הזה וישאירו אתכם יותר זמן במים עם יותר גלים וחוויות.

1. תזונה נכונה – כשאנו גולשים גופנו מוציא הרבה אנרגיה – הרבה! וכשהגוף נמצא בסביבה קרה הוא מנצל חלק גדול מהאנרגיה לטובת חימום הגוף ולכן חשוב שלגוף יהיה מספיק “דלק” גם לטובת פעולה החימום. כשעה – שעה וחצי לפני הסשן מומלץ לאכול מנת פחמימות טובה (פסטה\תפו”א\אורז) ומנת חלבון. בצמוד לכניסה למים מומלץ לאכול שומן (אגוזים, אבוקדו, טחינה, טונה בשמן, ביצה ומיונז) השומן נשמר לאורך זמן ומשאיר אותנו חמים. מומלץ לא לאכול סוכרים מכיוון שהסוכרים מתפרקים מהר ויוצרים “פיק” של אנרגיה ומיד אחריו איבוד האנרגיה המהיר יוצר תחושה של קור – בתאבון!

2. חימום נכון – מלבד החימום הרגיל שאנו עושים לטובת השרירים והכנת הגוף לעבודה המאומצת, כשנכנסים למים קרים מומלץ להזיע, ולהזיע כשהחליפה כבר עלינו. כשאנו מזיעים זה סימן שהגוף מאוד חם, גוף חם מחמם את המים סביב גופנו ואת החליפה וכך ניתן לשמור על חום גוף לאורך זמן. אפשרות טובה היא לעשות ריצה מהירה וקצרה שתחמם אותנו.

3. גלשן גדול – כשהגוף נמצא בתוך המים הוא מאבד כ-25% יותר חום מאשר הוא מחוץ למים ולכן גלשן שצף יותר (סופטבורד \ לונגבורד) יגרום לכך שחלק יותר גדול מגופנו הישאר מחוץ למים וכך החום ישמר.

4.ביגוד מתאים – הבחירה בחליפה מתאימה חשובה מאוד: ראשית על החליפה להיות במידה שלנו, כלומר היא צריכה להיות צמודה מאוד לגופנו. בנוסף על החליפה להיות במצב סביר ולא קרועה מידי. שנית יש ללבוש כמה שפחות בגדים מתחת לחליפה – אפילו לא ללבוש כלום. בישראל רוב החליפות הן 2-3 מ”מ וניתן להשיג גם 4 מ”מ לאלו הסובלים מקור. לאלו שממש סובלים מקור (כמו כותב שורות אלו) ניתן להצטייד גם בכפפות מיוחדות, נעלי גלישה (בוטיס’) וכיסוי ראש – 60% מחום גופנו נפלט דרך הראש וכיסוי ראש שומר מאוד על חום כל הגוף! דבר נוסף חשוב – להגיע אל החוף לבושים טוב טוב או מקסימום חצי חליפה (ללא חלק עליון). רגע לפני שנכנסים למים מורידים את הבגדים החמים ולובשים את החליפה.

5.תזוזה – לחתור, לחתור, לחתור ולא לעצור. במים קרים מספיק כמה דקות ללא תזוזה בזמן שאנו מחכים לגל בשביל שהגוף יתקרר וברגע שהגוף קר נדרשת הרבה אנרגיה כדי לחמם אותו בחזרה. חתירה ממושכת תשאיר אותנו חמים ותזיז אותנו למיקום המושלם לגל הבא.

6.סיום הסשן – אחרי שיצאנו מהמים מרוצים ומבסוטים על החיים מורידים את החליפה הרטובה כמה שיותר מהר, מייבשים את הגוף ולובשים חזרה את הבגדים החמים אחרת נוכל להצטנן בקלות ואף לחלות. את החליפה שוטפים טוב במים קרים ותולים אותה לייבוש – לייבוש מהיר יותר אפשר לכוון מאוורר על החליפה. לא לשכוח לשטוף גם את הגלשן באותה הזדמנות.

אז שיהיה לנו חורף חם ומלא בגלים טובים – נתראה במים!


לתיאום שיעורי גלישה, רכישת ציוד גלישה וכל שאלה אתם מוזמנים להתקשר – 052-4272999

741 צפיות0 תגובות
bottom of page